Nærkontakter som følge av smitte i regionen

Totalt tretten nærkontakter i Flekkefjord sitter i karantene som følge av utbruddet i Farsund, ett smittetilfelle på Flekkefjord sykehus og ett smittetilfelle i Rogaland. Disse følges opp av kommunens smittesporingsteam og blir testet.

Ingen positive prøver etter forrige ukes testing

Som følge av to påviste tilfeller av koronavirus den 27. oktober, ble over 250 mennesker testet for viruset. Blant disse ble det ikke funnet koronavirus. Alle nærkontaktene er nå ute av karantene.

Ta smittevern på alvor

I regionen vår ser vi nå en sterk økning i smittetilfeller, i likhet med flere andre steder i landet. For å få kontroll på smitten, må vi alle fortsette å følge smittevernrådene og anbefalingene vi får fra myndighetene. De grunnleggende rådene er:

• Ha færrest mulig kontakter både på arbeid og i fritiden, og vær sammen i kortere tid
  • Hold minst en meters avstand, helst to
  • Ha god håndhygiene
  • Holde seg hjemme ved sykdom og teste seg selv ved lette symptomer