Hva har skjedd?

I forbindelse med publisering av dokumenter på kommunens postliste, ble det ved en rutinesvikt gjort tilgjengelig personopplysninger om 38 barn. Opplysningene som var tilgjengelige, inkluderte navn, personnummer og vaksinestatus.

Dokumentene lå ute i en periode på fire måneder, før feilen ble oppdaget av dokumentsenteret og dokumentene fjernet.

Hva gjør kommunen nå?

  • Kommunen har varslet Datatilsynet om hendelsen.
  • Alle berørte familier får tilsendt informasjon om hva som har skjedd og hvilke rettigheter de har.
  • Vi har gjennomgått og skjerpet våre rutiner for håndtering og publisering av postlisten for å forhindre at lignende feil skjer igjen.

Du kan kontakte personvernombudet ditt

Dersom du har spørsmål om saken eller dine rettigheter kan du kontakte Personvernombudet for Flekkefjord, Janne M. Heddeland på e-post: personvernombud@ddv.no eller telefon: 994 67 034.